De zeeverkenners zijn een zotte bende van 14 tot 18 jarigen. In de winter werken we als 1 team aan onze geliefde gieken. Een giek is een houten roeiboot van 7 meter en weegt zo'n 600 kg. Deze moet afgeslist en geschuurd worden vooraleer er een nieuwe laag vernis op kan gelegd worden. Tussen al het werken door gaan we op stapkamp, gaan we eens zwemmen, of doen we andere gekke dingen op en rond het water.

Wanneer het vaarseizoen in de paasvakantie begint gaan we elke week varen op de Schelde. De leiding begeleidt ons maar we beslissen grotendeels zelf wat er aan boord gebeurt.

Als kers op de taart gaan we in de zomervakantie 3 weken roeien doorheen  Zeeland, het prachtige waterlandschap aan de andere kant van de grens.

Kortom we zijn een bende jonge kerels die samen de wereld verkennen op onze eigenste manier. Het varen verbindt ons en leert ons elkaar vertrouwen. Het werken aan de boot leert ons samenwerken. De momenten die we beleven staan voor eeuwig in ons geheugen gegrift. De gieken zijn hèt symbool van onze vriendschap. We zijn niet gewoon mensen die bijeen komen om een beetje te roeien en te ontspannen, wij zijn vrienden die samen komen om te leven!

Na al die jaren scouts zijn we zelfs vrienden geworden die buiten de scouts samen afspreken. Soms zelfs met de leiding, want bij de verkenners is er nog maar een kleine grens tussen leiding en vrienden.

We hebben nog een plaatsje vrij, kom jij erbij?

Link naar afspraken m.b.t. uitvaren

Activiteiten:

geen activiteiten om weer te geven, misschien staat er wel iets leuk in de schikkingen

De leiding van de zeeverkenners:

Niels Asaert

totem: Gedreven Griend

Niels is jarig op 23 August 2024.

Angelo Withaegels

totem: Flexibele Forel

Angelo is jarig op 12 January 2024.

Nathan Annys

totem: Enthousiaste Snoek

Nathan is jarig op 2 May 2024.